Hollandiában a bejelentkezéshez, regisztrációhoz, házasságkötéshez és egyéb hivatalos ügyek intézéséhez szükséges magyar okiratok beszerzése (anyakönyvi kivonat, családi állapot, hatósági erkölcsi bizonyítvány):

 

1. Okiratok beszerzése postai úton

 

A gyors és egyszerű ügyintézés érdekében 2019. május 20-tól postai úton is kérelmezhető anyakönyvi kivonat és családi állapot igazolás az alábbiak szerint:

 

A) Anyakönyvi kivonat igénylése esetén az alábbi dokumentumokat juttassa el postai úton a Hágai Konzulátus címére (Hogeweg 14, 2585JD Den Haag):

  • eredeti, pontosan kitöltött és aláírt kérelem formanyomtatvány
  • a kérelmező magyar útleveléről vagy a személyi igazolványáról és a magyar lakcímkártyájáról egy fénymásolatot
  • a kérelmező nevére megcímzett és felbélyegzett - lehetőség szerint A5 méretű - válaszboríték (ebben küldjük ki az okiratot)

 

Felhívjuk figyelmét, hogy csak a hiánytalanul kitöltött kérelem beérkezését követően tudjuk az okiratot kiállítani. Az okirat kiállítása ingyenes.

 

B) Családi állapot igazolás igénylése esetén az alábbi dokumentumokat juttassa el postai úton a Hágai Konzulátus címére ( Hogeweg 14, 2585JD Den Haag):

  • eredeti, pontosan kitöltött és aláírt kérelem formanyomtatvány;
  • a kérelmező magyar útleveléről vagy a személyi igazolványáról és a magyar lakcímkártyájáról egy fénymásolatot;
  • a kérelmező nevére megcímzett és felbélyegzett válaszboríték (ebben küldjük ki a családi állapot igazolást);
  • az eljárási illeték átutalásáról szóló igazolás

 

Átutaláshoz szükséges adatok: 

Az okirat kiállításának díja: € 30

Számlaszám: Embassy of Hungary - NL18 ABNA 0527 7008 00

Kérjük, a megjegyzés rovatban szíveskedjen feltüntetni a kérelmező nevét!

 

A konzul által kiállított tanúsítvány kétnyelvű, magyar és angol nyelven tartalmazza a kérelmező adatait és családi állapotát.

 

C) Hatósági erkölcsi bizonyítvány igénylése esetén az alábbi dokumentumokat juttassa el postai úton a Hágai Konzulátus címére ( Hogeweg 14, 2585JD Den Haag):

  • eredeti, pontosan kitöltött és aláírt kérelem formanyomtatvány;
  • a kérelmező magyar útleveléről vagy a személyi igazolványáról és a magyar lakcímkártyájáról egy fénymásolatot;
  • a kérelmező nevére megcímzett és felbélyegzett válaszboríték (ebben küldjük ki a családi állapot igazolást);
  • az eljárási illeték átutalásáról szóló igazolás.

A külképviselet útján kért erkölcsi bizonyítványt jelenleg elektronikus közokiratként állítjuk ki a magyar nyelvű okirat adattartalmával megegyező angol nyelvű fordítással. A kiállítás díja € 60, angol nyelvű fordítással € 105. Az igazolást 1-2 héten belül tudjuk továbbítani.

 

Átutaláshoz szükséges adatok:
Az okirat kiállításának díja: € 60 /  € 105

Számlaszám: Embassy of Hungary - NL18 ABNA 0527 7008 00

Kérjük, a megjegyzés rovatban szíveskedjen feltüntetni a kérelmező nevét!

 

2. Okiratok beszerzése a külképviseleten - JELENLEG NEM ELÉRHETŐ SZOLGÁLTATÁS, CSAK POSTAI ÚTON!

A szükséges okiratok megigénylését személyesen is intézheti a Konzulátuson előzetes időpont foglalás alapján (Okiratbeszerzés ügytípus választásával). Kérjük, hogy útlevelét vagy személyi igazolványát, lehetőség szerint lakcímkártyáját és meglévő anyakönyvi kivonatát hozza magával.

 

A) Anyakönyvi kivonatok

Az anyakönyvi kivonatot a beadást követően 1-2 héten belül veheti át, vagy kérésére postán elküldjük a holland címére. Az okirat kiállítása ingyenes.

 

B) Családi állapot igazolás

Az angol és magyar nyelvű családi állapot igazolást helyben átveheti, a kiállítás díja € 30.

 

3. Okiratok beszerzése Magyarországon - JELENLEG NEM ELÉRHETŐ SZOLGÁLTATÁS

A konzulátuson kiállított okiratokat nem szükséges további felülhitelesítéssel ellátni, azok közvetlenül használhatóak hivatalos ügyintézésre.

2019. február 16-án hatályba lépett  (2016/1191 rendelet értelmében) az egyes közokiratoknak az Európai Unión belüli bemutatására vonatkozó előírások egyszerűsítése révén a polgárok szabad mozgásának előmozdításáról és az 1024/2012/EU rendelet módosításáról szóló, 2016. július 6-i (EU) 2016/1191 európai parlamenti és tanácsi rendelet. Ennek értelmében az Európai Unió tagállamai által kiállított közokiratok bizonyos köre tekintetében az Európai Unión belüli felhasználás esetén nem szükséges sem Apostille-t, sem diplomáciai felülhitelesítést megkövetelni.

Amennyiben valamely okiratra egyedi elbírálás alapján, vagy EU-n kívüli felhasználás miatt szükséges az Apostille-felülhitelesítés, Ön vagy hozzátartozója meghatalmazással Magyarországon bármelyik kormányablaknál tudja kérelmezni az anyakönyvi kivonatot/családi állapot igazolást. Ezt követően az Apostille hitelesítést Budapesten, a Külgazdasági és Külügyminisztérium Konzuli és Állampolgársági Főosztályán kérhet az okiratokra (Budapest, II. ker. Nagy Imre tér 4. Telefonszám: +36-1-458-1682). Kérjük, ellenőrizze a kiadás dátumát, csak 2006.március 1. után kiadott dokumentumok hitelesíthetőek, ugyanakkor felhívjuk figyelmét, hogy a holland hatóságok a 6 hónapnál régebben kiadott okiratokat nem fogadják el

Amennyiben szükség van az okiratok lefordítására (a családi állapot igazolást, az állampolgársági bizonyítványokat magyar nyelven állították ki, vagy az anyakönyvi kivonatok megjegyzés rovatában van szöveges bejegyzés található) azt a Hollandiában működő hites fordítóktól kérheti (pl. NGTV).

Felhívjuk figyelmét, hogy a holland hatóságok a 6 hónapnál régebben kiadott okiratokat nem fogadják el.

 

Adatlap családi állapot igazolás igényléséhez

Adatlap anyakönyvi kivonat igényléséhez

Adatlap erkölcsi bizonyítvány igényléséhez