Hollandiában a bejelentkezéshez, regisztrációhoz, házasságkötéshez, egyéb hivatalos ügyekben szükség van felülhitelesítéssel ellátott magyar okiratok (anyakönyvi kivonat, családi állapot, erkölcsi bizonyítvány) beszerzésére.

1. Okiratok beszerzése Hollandiában

A szükséges okiratok megigényléséhez személyesen kell eljönnie a konzulátusra előzetes időpont foglalás alapján. ( okiratbeszerzés Magyarországról ügytípus választásával) Kérjük, hogy  útlevelét vagy személyi igazolványát, lehetőség szerint lakcímkártyáját és meglévő anyakönyvi kivonatát  hozza magával.

Az anyakönyvi kivonatot, ha adatai szerepelnek már az elektronikus nyilvántartásban azonnal átveheti, ha még nem szerepel a nyilvántartásban kb. 1 héttel később veheti át vagy kérésére postán elküldjük a holland címére. Az okirat kiállítása ingyenes. 

A családi állapot igazolást helyben átveheti, a kiállítás díja 35 Euro.

A konzulátuson kiállított okiratokat a Holland Külügyminisztérium Ügyfélszolgálati Irodájában (Consulair Dienstencentrum ) 2515XP Den Haag Rijnstraat 8 T 070 348 6486   hitelesíttetni szükséges.


 
2. Az okiratok beszerzése Magyarországon 
Ön vagy hozzátartozója meghatalmazással a kormányablaknál tudja kérelmezni az anyakönyvi kivonatot/családi állapot igazolást. Ezt követően az Apostille hitelesítést Budapesten, a Külgazdasági és Külügyminisztérium Konzuli Főosztályán kérhet az okiratokra (Budapest, II. ker. Nagy Imre tér 4. T1458 1682). Kérjük, ellenőrizze a kiadás dátumát, csak 2006.március 1. után kiadott dokumentumok hitelesíthetőek, ugyanakkor felhívjuk figyelmét, ghogy a holland hatóüságok a 6 hónapnál régebben kiadott okiratokat nem fogadják el. 

Amennyiben szükség van az okiratok lefordítására (a családi állapot igazolást, az állampolgársági bizonyítványokat magyar nyelven állították ki, vagy az anyakönyvi kivonatok megjegyzés rovatában van szöveges bejegyzés található ) azt a Hollandiában működő hites fordítóktól kérheti ( pl. NGTV).