Hollandiában a bejelentkezéshez, regisztrációhoz, házasságkötéshez és egyéb hivatalos ügyekhez szükséges magyar okiratok beszerzése és felhasználása (anyakönyvi kivonat, családi állapot, hatósági erkölcsi bizonyítvány):

2019. február 16-án hatályba lépett az egyes közokiratoknak az Európai Unión belüli bemutatására vonatkozó előírások egyszerűsítése révén a polgárok szabad mozgásának előmozdításáról és az 1024/2012/EU rendelet módosításáról szóló, 2016. július 6-i (EU) 2016/1191 európai parlamenti és tanácsi rendelet. Ennek értelmében az Európai Unió tagállamai által kiállított közokiratok bizonyos köre tekintetében az Európai Unión belüli felhasználás esetén megszünteti a felülhitelesítési kényszert, tehát ilyen okirat tekintetében nem lehet sem Apostille-t, sem diplomáciai felülhitelesítést megkövetelni.

1. Okiratok beszerzése a külképviseleten

A szükséges okiratok megigényléséhez személyesen kell eljönnie a konzulátusra előzetes időpont foglalás alapján (Okiratbeszerzés ügytípus választásával). Kérjük, hogy útlevelét vagy személyi igazolványát, lehetőség szerint lakcímkártyáját és meglévő anyakönyvi kivonatát hozza magával.

A) Anyakönyvi kivonatok

Az anyakönyvi kivonatot, ha adatai szerepelnek már az elektronikus nyilvántartásban azonnal átveheti, ha még nem szerepel a nyilvántartásban kb. 1 héttel később veheti át vagy kérésére postán elküldjük a holland címére. Az okirat kiállítása ingyenes. 

B) Családi állapot igazolás

Az angol és magyar nyelvű családi állapot igazolást helyben átveheti, a kiállítás díja 35 Euro.

C) Hatósági erkölcsi bizonyítvány

Amennyiben a külképviselet útján kéri az erkölcsi bizonyítvány kézbesítését, úgy azt elektronikus közokiratként állítjuk ki a magyar nyelvű okirat adattartalmával megegyező angol nyelvű fordítással. A kiállíáts díja 60 Euro.

A konzulátuson kiállított okiratokat a 2016/1191 rendelet értelmében nem szükséges további felülhitelesítéssel ellátni, azok közvetlenül felhasználhatóak.
 
2. Okiratok beszerzése Magyarországon

Amennyiben a 2016/1191 rendelet ellenére mindenképp szükséges az Apostille-felülhitelesítés, Ön vagy hozzátartozója meghatalmazással a kormányablaknál tudja kérelmezni az anyakönyvi kivonatot/családi állapot igazolást. Ezt követően az Apostille hitelesítést Budapesten, a Külgazdasági és Külügyminisztérium Konzuli és Állampolgársági Főosztályán kérhet az okiratokra (Budapest, II. ker. Nagy Imre tér 4. Telefonszám: +36-1-458-1682). Kérjük, ellenőrizze a kiadás dátumát, csak 2006.március 1. után kiadott dokumentumok hitelesíthetőek, ugyanakkor felhívjuk figyelmét, hogy a holland hatóságok a 6 hónapnál régebben kiadott okiratokat nem fogadják el

Amennyiben szükség van az okiratok lefordítására (a családi állapot igazolást, az állampolgársági bizonyítványokat magyar nyelven állították ki, vagy az anyakönyvi kivonatok megjegyzés rovatában van szöveges bejegyzés található) azt a Hollandiában működő hites fordítóktól kérheti (pl. NGTV).

3. Korábban kiállított anyakönyvi kivonatok felhasználása hivatalos ügyekhez

2019. február 16-a előtt kiállított és 6 hónapnál nem régebbi anyakönyvi kivonatok a rendelet értelmében szintén felülhitelesítés nélkül, közvetlenül felhasználhatóak (amennyiben az értintett okirat vonatkozásában nem történt új anyakönyvi esemény).

Adatlap családi állapot igazolás igényléséhez

Adatlap születési anyakönyvi kivonat igényléséhez

Adatlap házassági anyakönyvi kivonat igényléséhez

Adatlap halotti anyakönyvi kivonat igényléséhez