Runa Hellinga egy újabb, elfogult cikket jelentetett meg Magyarországról „Egy óra lépcsőzés, mint testnevelésóra” címmel. Kocsis András nagykövet reakciója a napilap január 29-i számában jelent meg.
Haladás
Hellinga szerint a gimnáziumok száma Magyarországon csökkent, és a gyerekeket arra ösztönzik, hogy a szakképzést válasszák. Ennek éppen ellenkezője igaz. A statisztikai adatok szerint valójában nőtt 2010-2017 között a gimnáziumokban tanulók aránya. A középiskolákban tanulók közül a gimnáziumokban tanulók aránya 35%-ról 44%-ra nőtt. Hellinga kritikusan utalt a kötelező napi testnevelésóra bevezetésére is, jóllehet annak célja a tanulók egészségi állapotának, fittségének javítása. Ezzel kapcsolatosan a magyar kormány elkötelezett a mindennapos testneveléshez szükséges megfelelő infrastrukturális háttér biztosításához is, és a bevezetés óta eltelt négy tanévben e téren látványos előrelépések történtek. A magyar kormány oktatáspolitikájában a munkaerőpiac igényeit a korábbiaknál jobban kiszolgáló szakképzés megvalósítására törekszik, ennek jegyében a szakgimnáziumi képzés rugalmassá válik, illetve folyamatosan bővülnek a gazdaság és az iskolák közötti kapcsolatot jelentő duális gyakorlati képzés lehetőségei is.