11 May
Tisztelt Ügyfelünk!
 
Tájékoztatjuk, hogy május 18-tól a Hágai Nagykövetség Konzuli Hivatala megkezdi ideiglenesen felfüggesztett konzuli szolgáltatásainak fokozatos újraindítását, elsőként az alábbi ügytípusok vonatkozásában:
útlevéligénylés;
személyi igazolvány (SZIG) igénylés;
gyermek születésének hazai anyakönyvezése (ehhez tartozó házasság anyakönyvezése vagy apai elismerő nyilatkozat tétele);
útlevél vagy SZIG igénylése 18 év alatti gyermek számára.
 
Okmányigénylés speciális feltételei:
legfeljebb 3 hónapon belül lejárt, illetve legfeljebb egy hónapon belül le fog járni az útiokmány és nem rendelkezik más érvényes okmánnyal;
12 év alatti gyermekek útlevél és személyi igazolvány kérelmeinek benyújtásakor kérjük, lehetőség szerint csak az egyik szülő személyes jelenlétével kerüljön sor, a másik szülő által adott meghatalmazás birtokában, valamint a 12 év alatti gyermekek kérelmeinél elegendő a szülőnek a gyermekről készült 3 hónapnál nem régebbi és az előírt szabványnak megfelelő igazolványképet (pasfoto) magával hoznia;
12 év feletti gyermekek esetében is kérjük, hogy egy szülő legyen csak jelen a gyermekkel együtt a másik szülő által adott meghatalmazás birtokában 
 
Időpontfoglalás:
Kérjük a fenti feltételek figyelembevételével időpontfoglalási igényét emailben jelezze a consulate.hga@mfa.gov.hu címre az innen letölthető nyomtatvány kitöltésével:
 
Munkatársaink a beérkezett kérelmek feldolgozását követően emailben vagy telefonon veszik fel Önnel a kapcsolatot és az időpontról minden esetben emailben küldenek visszaigazolást és szükség esetén továbbítják a szükséges nyomtatványokat. 
 
Postai úton intézhető ügytípusok:
másolat/fordítás hitelesítés;
erkölcsi bizonyítvány igénylés;
haláleset hazai anyakönyvezése;
családi állapot igazolás;
anyakönyvi okirat kiállítás.
Részletes információkat a fenti kérelmekkel kapcsolatban itt talál.
 
A korábban már postai úton megküldött kérelmeket a beérkezés sorrendjében folyamatosan dolgozzuk fel.
A biztonságos ügyfélfogadás közös érdekünk, ezért szíves együttműködését kérjük az alábbiak betartásában:
az ügyintézés feltétele az orrot és szájat eltakaró maszk használata;
kérjük a pontos érkezést, ellenkező esetben nem áll módunkban fogadni;
az ügyfélfogadó térbe csak az ügyintézésben közvetlenül érintett ügyfelek léphetnek be;
kérjük legalább 1,5 méteres távolság tartását;
kérjük az ügyfélfogadó térbe való belépést megelőzően a rendelkezésre álló kézfertőtlenítő használatát.
 
A megnövekedett igényekre tekintettel kérjük továbbá, hogy kérdésével kapcsolatban először szíveskedjen honlapunkon tájékozódni, ha pedig további kérdése van, emailben keresse a konzulátust.
 
Amennyiben Önnek, vagy az Ön háztartásában élő személynek megfázásos tünetei vannak (lázas, köhög) és már rendelkezik időponttal, kérjük emailben jelezze ezt nekünk és maradjon otthon!
 
A Külgazdasági és Külügyminisztérium Konzuli Szolgálata arra törekszik, hogy mielőbb megteremthetők legyenek azon feltételek, amelyek mellett valamennyi konzuli szolgáltatás elérhetővé válik. Addig is kérjük megértő türelmüket és együttműködésüket abban is, hogy az egészségügyi előírásokat betartva esetenként a várakozási idő növekedni fog, illetve konzulátusunkon a várakozás és ügyintézés körülményei megváltoznak.
Konzuli Hivatal