Az útlevélkérelem mellékletei

  • Helyszínen kitöltött adatlap 
  • Magyar állampolgárság igazolása érvényes személyi igazolvánnyal, vagy legfeljebb egy éve lejárt útlevéllel, vagy érvényes állampolgársági bizonyítvánnyal, vagy  honosítási okirattal; 
  • Lakcímkártya (amennyiben rendelkezésre áll)
  • Ha az útlevelet más névre igényli, mint amire a korábbi útlevele, vagy személyi igazolványa kiállításra került, akkor a névváltoztatást alátámasztó magyar okirat (például névváltoztatási okirat, születési anyakönyvi kivonat, vagy házassági anyakönyvi kivonat)
  • Ha a kérelmező nem rendelkezik érvényes magyar személyi igazolvánnyal, érvényes, vagy 1 éven belül lejárt útlevéllel, állampolgársági bizonyítvánnyal vagy honosítási okirattal, és adatai nem szerepelnek a személyi adat-és lakcímnyilvántartásban sem, akkor a konzulátus hivatalból állampolgársági vizsgálatot indít – ehhez a formanyomtatványt helyben biztosítjuk;
  • Amennyiben még nem volt magyar útlevele, vagy személyi igazolványa, úgy előbb állampolgárságát kell a magyar hatóságoknak megállapítani 


Költségek 
Az útlevél díját kizárólag bankkártyával (debit card, bankpas) lehet kifizetni. Készpénzt, hitelkártyát nem áll módunkban elfogadni. A konzuli eljárási díjat a kérelem beadásakor kell fizetni, utólagos fizetésre nincs lehetőség

Konzuli díj: € 40

Az elkészült okmány kézbesítése az alábbiak szerint kérhető a beadáskor

  • Személyes átvétel a hágai konzuli hivatalában
  • Postázás az Hollandiában található lakcímre 
  • Magyarországi lakcímre postázás
  • Átvétel magyarországi okmányirodában
  • Átvétel a Központi Okmányiroda ügyfélszolgálatán
  • Átvétel más magyar konzuli hivatalban


Eljárási idő 
Az elkészült útleveleket Magyarországról meghatározott időnként kézbesítik a konzulátusra, az útlevél ennek megfelelően általában 5-6 héten belül érkezik meg a konzulátusra. A konzulátus ezt követően az érkezés sorrendjében dolgozza fel az útleveleket és értesíti az ügyfeleket, vagy adja postára azokat. 
A felsorolt eljárási idők a hiánytalanul beadott, rendezett státuszú útlevélkérelmekre vonatkoznak. Bármilyen hiányosság az eljárási idő további meghosszabbítását eredményezi.
Kérjük, hogy ezt az időtartamot vegyék figyelembe az utazásaik tervezésekor de - tekintve, hogy az eljárási idő tartama hosszabb is lehet - ne vásároljanak az utazáshoz menetjegyeket az útlevél kézhezvétele előtt (repülőjegy, buszjegy, stb.), mert az ebből eredő esetleges károkért a konzulátus nem vállal felelősséget.
A magánútlevél érvényességi ideje:

  • 65 éven felülieknél 10 év* mely időtartamot az ügyfélnek az okmány kiállítását megelőző születésnapja hónapjától és napjától kell számítani

*Az érvényességi idő 1 év abban az esetben, ha a 12. életévét betöltött kérelmező részére kiállított okmány tároló eleme ujjnyomatot nem tartalmaz.

Az útlevél érvényességének időtartama nem hosszabbítható meg. Elektronikus értesítést kapnak útlevelük érvényességének lejártáról az ügyfélkapuval rendelkező polgárok.

Egyéb információ
Magyarországon a Központi Okmányirodában az útlevél sürgősségi eljárásban akár 24 órán belül elkészíttethető. Azok a magyar állampolgárok, akiknek a birtokában lévő útlevél vagy személyazonosító igazolvány lejárt, de Magyarországon érvényes személyazonosító igazolvánnyal vagy útlevéllel rendelkeznek, kérjük, hogy gondoskodjanak az érvényes okmány kiküldéséről.