Az útlevélkérelem mellékletei

  • Előzetesen kitöltött, de nem aláírt adatlap (a nyomtatvány az oldal alján letölthető);
  • Magyar állampolgárság igazolása érvényes személyi igazolvánnyal, vagy legfeljebb egy éve lejárt útlevéllel, vagy érvényes állampolgársági bizonyítvánnyal, vagy  honosítási okirattal; 
  • Lakcímkártya (amennyiben rendelkezésre áll)
  • Ha az útlevelet más névre igényli, mint amire a korábbi útlevele, vagy személyi igazolványa kiállításra került, akkor a névváltoztatást alátámasztó magyar okirat (például névváltoztatási okirat, születési anyakönyvi kivonat, vagy házassági anyakönyvi kivonat)
  • Ha a kérelmező nem rendelkezik érvényes magyar személyi igazolvánnyal, érvényes, vagy 1 éven belül lejárt útlevéllel, állampolgársági bizonyítvánnyal vagy honosítási okirattal, és adatai nem szerepelnek a személyi adat-és lakcímnyilvántartásban sem, akkor a konzulátus hivatalból állampolgársági vizsgálatot indít – ehhez a formanyomtatványt helyben biztosítjuk;
  • Amennyiben még nem volt magyar útlevele, vagy személyi igazolványa, úgy előbb állampolgárságát kell a magyar hatóságoknak megállapítani


Költségek 
Az útlevél díját kizárólag bankkártyával (debit card, bankpas) lehet kifizetni. Készpénzt, hitelkártyát nem áll módunkban elfogadni. A konzuli eljárási díjat a kérelem beadásakor kell fizetni, utólagos fizetésre nincs lehetőség.

Konzuli díj: € 40

 

Az elkészült okmány kézbesítése az alábbiak szerint kérhető a beadáskor

  • Személyes átvétel a hágai konzuli hivatalában
  • Postázás az Hollandiában található lakcímre 
  • Magyarországi lakcímre postázás
  • Átvétel magyarországi okmányirodában
  • Átvétel a Központi Okmányiroda ügyfélszolgálatán
  • Átvétel más magyar konzuli hivatalban


Eljárási idő 
Az elkészült útleveleket Magyarországról meghatározott időnként kézbesítik a konzulátusra, az útlevél ennek megfelelően általában 5-6 héten belül érkezik meg a konzulátusra. A konzulátus ezt követően az érkezés sorrendjében dolgozza fel az útleveleket és értesíti az ügyfeleket, vagy adja postára azokat. 
A felsorolt eljárási idők a hiánytalanul beadott, rendezett státuszú útlevélkérelmekre vonatkoznak. Bármilyen hiányosság az eljárási idő további meghosszabbítását eredményezi.
Kérjük, hogy ezt az időtartamot vegyék figyelembe az utazásaik tervezésekor de - tekintve, hogy az eljárási idő tartama hosszabb is lehet - ne vásároljanak az utazáshoz menetjegyeket az útlevél kézhezvétele előtt (repülőjegy, buszjegy, stb.), mert az ebből eredő esetleges károkért a konzulátus nem vállal felelősséget.


A magánútlevél érvényességi ideje:

  • 65 éven felülieknél 10 év* mely időtartamot az ügyfélnek az okmány kiállítását megelőző születésnapja hónapjától és napjától kell számítani

*Az érvényességi idő 1 év abban az esetben, ha a 12. életévét betöltött kérelmező részére kiállított okmány tárolóeleme ujjnyomatot nem tartalmaz.

Az útlevél érvényességének időtartama nem hosszabbítható meg. Elektronikus értesítést kapnak útlevelük érvényességének lejártáról az ügyfélkapuval rendelkező polgárok.


Egyéb információ
Magyarországon a Központi Okmányirodában az útlevél sürgősségi eljárásban akár 24 órán belül elkészíttethető. Azok a magyar állampolgárok, akiknek a birtokában lévő útlevél vagy személyazonosító igazolvány lejárt, de Magyarországon érvényes személyazonosító igazolvánnyal vagy útlevéllel rendelkeznek, kérjük, hogy gondoskodjanak az érvényes okmány kiküldéséről.

Letölthető nyomtatvány: útlevél adatlap

 

Elveszett okmány