26 May

Tisztelt Ügyfelünk!

Örömmel tájékoztatjuk, hogy online időpontfoglaló rendszerünk ismét elérhető, amelyen keresztül 2020. június 2-tól az alábbi szolgáltatások személyes ügyintézését biztosítjuk:

  • útlevéligénylés;
  • személyi igazolvány (SZIG) igénylés;
  • gyermek születésének hazai anyakönyvezése (ehhez tartozó házasság anyakönyvezése vagy apai elismerő nyilatkozat tétele);
  • házasság anyakönyvezése;
  • útlevél vagy SZIG igénylése 18 év alatti gyermek számára.

Felhívjuk figyelmüket, hogy a fenti listában nem szereplő ügyekben fokozatosan bővítjük az intézhető ügytípusok körét, a rendszerben ezek foglalására is van már lehetőség. 

Az időpontfoglaló rendszeren kívül emailen és telefonon érkező időpontfoglalásra nincsen lehetőség.

Okmányigénylés speciális feltételei:

  • okmányigénylés mindazok számára elérhető, akik nem rendelkeznek más állampolgárságuk szerinti érvényes okmánnyal;
  • 12 év alatti gyermekek útlevél és személyi igazolvány kérelmeinek benyújtásakor kérjük, lehetőség szerint csak az egyik szülő személyes jelenlétével kerüljön sor, a másik szülő által adott (teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt) meghatalmazás birtokában, valamint a 12 év alatti gyermekek kérelmeinél elegendő a szülőnek a gyermekről készült 3 hónapnál nem régebbi és az előírt szabványnak megfelelő igazolványképet (pasfoto) magával hoznia;
  • 12 év feletti gyermekek esetében is kérjük, hogy egy szülő legyen csak jelen a gyermekkel együtt a másik szülő által adott meghatalmazás birtokában

Időpontot itt lehet foglalni. 

Alábbi szolgáltatásaink továbbra is elérhetőek postai úton. Kérjük, hogy ezen ügytípusok esetében továbbra is postai úton szíveskedjenek kérelmüket elküldeni.

Postai úton intézhető ügytípusok:

  • másolat/fordítás hitelesítés;
  • erkölcsi bizonyítvány igénylés;
  • haláleset hazai anyakönyvezése;
  • családi állapot igazolás;
  • anyakönyvi okirat kiállítás.

A fenti kérelmekkel kapcsolatban részletes tájékoztatást ezen a linken találhat.

 

A biztonságos ügyfélfogadás közös érdekünk, ezért szíves együttműködését kérjük az alábbiak betartásában:

  • fizetés kizárólag bankkártyával;
  • az ügyintézés feltétele az orrot és szájat eltakaró maszk használata;
  • kérjük pontosan érkezzen, ellenkező esetben nem áll módunkban fogadni Önöket;
  • az ügyfélfogadó térbe csak az ügyintézésben közvetlenül érintett ügyfelek léphetnek be (kísérők a hivatalon kívül várakozhatnak);
  • kérjük legalább 1,5 méteres távolság tartását;
  • kérjük az ügyfélfogadó térbe való belépést megelőzően a rendelkezésre álló kézfertőtlenítő használatát.

A megnövekedett igényekre tekintettel kérjük továbbá, hogy kérdésével kapcsolatban először szíveskedjen honlapunkon tájékozódni, ha pedig további kérdése van, emailben keresse a konzulátust.

Amennyiben Önnek, vagy az Ön háztartásában élő személynek megfázásos tünetei vannak (lázas, köhög) és már rendelkezik időponttal, kérjük emailben jelezze ezt nekünk és maradjon otthon!

Megértő türelmüket és együttműködésüket köszönjük!

Konzuli Hivatal